Obchodní podmínky
Audioworks Music s.r.o., Lafayettova 42/14, Olomouc, 779 00, IČO: 03284239 DIČ: CZ03284239
Vítejte na stránkách internetového obchodu www.audioworks.cz. Prostřednictvím našeho internetového obchodu si Vám dovolujeme nabídnout široký sortiment hudebních nástrojů, zvukové a světelné techniky a příslušenství. Ke každému zboží zakoupenému u naši firmy je přikládána faktura, která slouží zároveň jako záruční list. Na celý sortiment námi nabízeného zboží poskytujeme oproti doporučeným maloobchodním cenám trvale výraznou slevu. Námi nabízené výrobky jsou nové, originál zabalené a na všechny je poskytována plná dvouletá záruka.
Jak nakupovat
Všechny ceny produktů na stránkách audioworks.cz jsou uvedeny včetně DPH. Základní sazba DPH je stanovena dle §47 zákona č. 235/2004 Sb.. Nakupování přes náš internetový obchod je pohodlné, jednoduché a nevyžaduje registraci.
V horní liště vyberete kategorii, do které patří Vámi hledaný výrobek. V případě že, znáte celý nebo část názvu můžete použít vyhledávací pole. Pomocí tlačítka košík, které je umístěné u každého zboží, přidáte daný výrobek do Vašeho nákupního košíku. Obsah košíku si můžete kdykoliv zobrazit a změnit. Po stisknutí tlačítka objednat se zobrazí objednávkový formulář.
Ve formuláři si pečlivě zkontrolujte obsah Vaší objednávky. Pokud něco nesouhlasí vraťte se do košíku a proveďte změny. Objednávku definitivně odešlete stisknutím tlačítka objednat, které se nachází pod objednávkovým formulářem. Další možností, jak jednoduše objednat zboží, je zavolat na telefonní číslo 585 202 502.
Bezpečnost a ochrana informací
Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou důvěrné, budou použity pouze k uskutečnění plnění smlouvy s kupujícím a nebudou jinak zveřejněny, poskytnuty třetí osobě apod. s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem týkajícího se objednaného zboží (sdělení jména a adresy dodání).
Doprava zboží
V případě nákupu zboží nad 3000,- poštovné a balné zákazník z České republiky nehradí. Zboží Vám bude doručeno službou DPD, další pracovní den po potvrzení objednávky, pokud je skladem. Zboží je doručováno v pracovní dny, 8:00-18:00, přesný výběr hodiny dodání není bohužel možný. Pokud zboží skladem není, záleží pouze na našem dodavateli, v jak krátkém časovém horizontu je nám schopen zboží dodat. Lhůty našich dodavatelů jsou rozdílné. Zpravidla to bývá od 2-10 dnů od převzetí Vaší objednávky. Dopravu na adresu určení zajišťuje prodávající. Zásilka se zbožím je vždy pojištěna a obsahuje daňový doklad. Kupující je povinen prohlédnout zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno poškození, vyhotoví se záznam o poškození s dopravcem, který je povinen nahradit tuto škodu dodavateli a prodávající je následně povinen poskytnout přiměřenou slevu z dodávky nebo dodat jiný bezvadný výrobek. Pozdější reklamace mechanického poškození výrobku již není možné uznat. Před prvním použitím je kupující povinen prostudovat záruční podmínky včetně českého návodu na obsluhu a následně se těmito informacemi důsledně řídit. Záruční doba začíná běžet převzetím věci kupujícím. Zboží si můžete vyzvednout i osobně na prodejně na adrese Lafayettova 12, Olomouc 772 00, a to v pracovní době Po-Pá 9:00 - 17:00 a v So 9:00 – 12:00.
Cena dopravy
Česká pošta ČR (do 30 kg):
Přepravné |
180 Kč (včetně DPH) |
DPD Private (doručení na adresu) ČR:
Přepravné |
99 Kč (včetně DPH) |
DPD Pickup (na výdejní místo) ČR:
Přepravné |
69 Kč (včetně DPH) |
DPD Private (doručení na adresu) SK:
Přepravné |
199 Kč (včetně DPH) |
- Pouze hotovost - nelze platit kartou
DPD Pickup (na výdejní místo) SK:
Přepravné |
165 Kč (včetně DPH) |
- Pouze hotovost - nelze platit kartou
Osobní odběr na prodejně v Olomouci:
Osobní odběr v Olomouci |
Zdarma |
Způsoby platby
Česká pošta ČR (do 30 kg):
Dobírka |
25 Kč (včetně DPH) |
DPD Private (doručení na adresu) ČR:
Dobírka |
25 Kč (včetně DPH) |
DPD Pickup (na výdejní místo) ČR:
Dobírka |
25 Kč (včetně DPH) |
DPD Private (doručení na adresu) SK:
Dobírka |
45 Kč (včetně DPH) |
- Pouze hotovost - nelze platit kartou
DPD Pickup (na výdejní místo) SK:
Dobírka |
45 Kč (včetně DPH) |
- Pouze hotovost - nelze platit kartou
Přehled platebních metod
Platby kartou - spotřebitelské i business platební karty VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, Diners Club, Apple Pay.
Apple Pay - v platební bráně je možné zaplatit pomocí Apple Pay. Služba se zobrazuje uživatelům Apple zařízení s prohlížečem Safari.
Bankovní převody - na platební bráně jsou k dispozici bankovní tlačítka všech významných bank v České republice a na Slovensku.
Platba kartou on-line |
Zdarma |
Platba Apple Pay |
Zdarma |
Okamžitý bankovní převod
Česká republika
Česká spořitelna | Zdarma | |
ČSOB | Zdarma | |
ERA | Zdarma | |
FIO | Zdarma | |
Komerční banka | Zdarma | |
mBank | Zdarma | |
Moneta | Zdarma | |
Raiffeisen | Zdarma | |
UniCredit Bank | Zdarma |
Slovenská republika
Slovenská sporiteľňa |
Zdarma | |
TatraBank | Zdarma | |
VUB-v | Zdarma |
Poskytovatel platební brány, společnost ComGate Payments, a.s. | https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana
Kontaktní údaje na poskytovatele platební brány pro případné reklamace nebo dotazy k platbám:
ComGate Payments, a.s.
Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel: +420 228 224 267
Platba na prodejně:
Platba hotově, kartou na prodejně | Zdarma |
Zrušení objednávky ze strany kupujícího
Kupující může zrušit svou objednávku, pokud ještě nebyla expedována a pokud nebyla přijata záloha. Zrušení se provádí telefonicky na 585 202 502. V případě, že zásilka již byla expedována, má prodávající právo požadovat po kupujícím náhradu ve výši 250,- Kč. V takovémto případě je nutné ze strany prodávajícího doložit skutečnost, že zásilka byla expedována. Pokud kupující zruší objednávku, na kterou je vystavena záloha, nemá právo na vrácení zálohy.
Zrušení objednávky ze strany prodávajícího
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část v následujících případech. Objednané zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo je dlouhodobě nedostupné. Cena zboží se výrazným způsobem změnila nebo byla chybně stanovena. V případě, že kupující již zaplatil část nebo celou kupní cenu, bude mu tato vrácena v hotovosti nebo převodem na jeho účet v nejkratším možném termínu.
14-ti denní lhůta na vrácení zboží
Kupující může vrátit již zakoupené zboží do čtrnácti dnů od obdržení zboží a to bez jakýchkoli sankcí. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu prodejce bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Prodejce si vyhrazuje právo na uhrazení všech škod v případě poškození zboží.
Na objednávky zboží vyrobeného pro zákazníka na zakázku se 14-ti denní lhůta na vrácení zboží nevztahuje.
Postup:
Zboží přineste na naši provozovnu, nebo zašlete na adresu:
Audioworks Music s.r.o.
Lafayettova 42/14, 779 00 Olomouc
Email: info@audioworks.cz
Provozní doba: po-pá 9-17 | so 9-12
Ke zboží prosím přiložte formulář pro odstoupení od kupní smlouvy a kopii dokladu o zakoupení.
Peněžní prostředky Vám vrátíme na Váš účet, nebo tak, jak se vzájemně dohodneme, zboží však prosím neposílejte na dobírku.
Pokud si přejete zboží vyměnit za jiné, uveďte kód požadovaného zboží. Pokud bude zboží skladem, odešleme Vám jej obratem. Případný rozdíl v ceně vyřešíme doplatkem či vrácením přeplatku
Reklamační řád
Záruční podmínky na zboží se řídí Reklamačním řádem prodávajícího a platnými právními předpisy ČR. Jako záruční list slouží prodejní doklad – faktura či prodejní doklad. Záruka platí pro prvního majitele koupené věci a je nepřenosná.
Postup při reklamaci zboží
Při zjištění závady vyplňte prosím tento REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ a reklamované zboží spolu s vyplněným formulářem a kopií faktury/dokladu o koupi zboží pošlete na adresu naší prodejny Audioworks, Lafayettova 14, 77900 Olomouc.
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.audioworks.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. Uživatelský účet
2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
3. Uzavření kupní smlouvy
3.1. Kupní smlouva vzniká na základě závazné objednávky, na jejímž základě je následně realizován prodej zboží. Objednávka se stává závaznou ve chvíli přijetí objednávky prodávajícím.
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.4.1.objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
3.4.2.způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
3.4.3.informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
3.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Potvrzuji objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
3.6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.7. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
3.8. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
4. Cena zboží a Platební podmínky
4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese Lafayettova 14, Olomouc;
v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2300652923/2010, vedený u společnosti Fio banka, a.s. (dále jen „účet prodávajícího“);
prostřednictvím úvěru poskytnutého třetí osobou.
4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.3. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
4.4. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 8 dnů od uzavření kupní smlouvy.
4.5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.6. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
5. Odstoupení od kupní smlouvy
5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího info@audioworks.cz.
5.3. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5.4. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
5.5. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
5.6. Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
5.7. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
6. Přeprava a dodání zboží
6.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
6.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.4. Prosíme kupující, aby zkontrolovali zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno poškození, vyhotoví se záznam o poškození s dopravcem. Před prvním použitím je kupující povinen prostudovat záruční podmínky včetně českého návodu na obsluhu a následně se těmito informacemi důsledně řídit.
6.5. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
7. Práva z Vadného plnění
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
7.2.1.má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
7.2.2.se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
7.2.3.zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
7.2.4.je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
7.2.5.zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3. Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
7.4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
7.5. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy je prodávajícímu oznámen výskyt vady a uplatněno právo z vadného plnění prodané věci.
7.6. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
8. Další práva a povinnosti smluvních stran
8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.3. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@audioworks.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
8.4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
9. Ochrana osobních údajů
9.1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
9.2. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).
9.3. Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Nezvolí-li kupující jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.
9.4. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
9.5. Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.
9.6. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
9.7. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
9.8. V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl. 9.5) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
9.8.1.požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,
9.8.2.požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.
9.9. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
10. Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies
10.1.Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.
10.2.Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
11. Doručování
11.1.Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
12. Závěrečná ustanovení
12.1.Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
12.2.Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
12.3.Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
12.4.Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
12.5.Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Audioworks, Lafayettova 41/14, Olomouc, 77900 , adresa elektronické pošty info@audioworks.cz, telefon 585202502.
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu
1. Vážený spotřebiteli, jestli se domníváte, že jsme Vás poškodili, nebo nedostáli svým závazkům, pište na naši emailovou adresu info@audioworks.cz
2. Jestli se nám nepodaří spor vyřešit přímo, na základě Zákona č. 378/2015, kterým se mění Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, máte také právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu.
3. Subjektem (ADR) mimosoudního řešení spotřebitelských sporů mezi obchodníkem a spotřebitelem, je Česká obchodní inspekce, nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu, viz http://www.mpo.cz/dokument169867.html.
4. U České obchodní inspekce, má spotřebitel možnost podat návrh prostřednictvím on-line formuláře, dostupného na internetových stránkách České obchodní inspekce: https://adr.coi.cz/cs .
5. Spotřebitel může podat návrh u České obchodní inspekce nebo pověřeného subjektu nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
6. Spotřebitel může podat návrh také prostřednictvím platformy mimosoudního řešení spotřebitelských sporů EU, která je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS. Návrh zde může podat jenom spotřebitel žijící v EU na obchodníka se sídlem v EU.
7. Jestliže sporné strany nejsou spokojené s kvalitou mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a domnívají se, že v průběhu řízení došlo k porušení Pravidel pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, mohou podat stížnost na adresu Ministerstva průmyslu a obchodu nebo na emailovou adresu adr@mpo.cz.
8. V případě přeshraničních sporů pomáhá spotřebitelům v přístupu k příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Evropské spotřebitelské centrum Česká republika.
9. Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy.
REKLAMAČNÍ ŘÁD PRO NÁKUPY POŠKOZENÉHO ZBOŽÍ VE SLEVĚ (B-STOCK)
Společnost Audioworks Music s.r.o., IČ: 03284239, se sídlem Lafayettova 42/14,
779 00 Olomouc, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem Ostravě, oddíl
C., vložka 59651 (dále jen „prodávající“) vydává tento reklamační řád:
1. PRÁVO NA UPLATNĚNÍ REKLAMACE
1.1. Kupující, který je právnickou osobou a také fyzická osoba, která realizuje
objednávku v souvislosti se svou samostatně výdělečnou činností, je pro účely
tohoto reklamačního řádu považován za Podnikatele. Za Podnikatele je považován
také kupující, jehož objednávky výrazně přesahují množství obvyklé pro běžné užívání.
1.2. Kupující bere na vědomí, že v rámci nákupu poškozeného zboží ve slevě nakupuje zlevněné
zboží, které není nové a vykazuje vady uvedené v popisu zboží na internetových
stránkách www.audioworks.cz (dále jen „Stránky“). Zboží nelze pro tyto
předem uvedené vady reklamovat. Zboží, u kterého se vyskytne jiná, předem
nedeklarovaná, vada při převzetí kupujícím, jakož i zboží, u kterého se vyskytne vada
po převzetí v záruční době (s výjimkou případů uvedených v Občanském zákoníku), je možno reklamovat.
Reklamaci musí kupující uplatnit bez zbytečného odkladu ihned po zjištění vady.
1.3. Reklamaci je možno uplatnit na vady vzniklé v průběhu záruční doby
prokazatelně chybou výroby, technologického postupu, popřípadě jiných skutečností stanovených zákonem.
1.4. Reklamované zboží musí být vyčištěné, zbavené všech nečistot a v souladu s
hygienickými předpisy nebo obecnými hygienickými zásadami. V opačném případě
může být reklamace zamítnuta.
1.5. Kupujícím, kteří jsou zároveň Podnikateli, nenáleží práva vyplývající z tohoto
reklamačního řádu, přesahující práva stanovená v příslušných právních předpisech.
2. MÍSTO A PODMÍNKY PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE
2.1. Reklamaci zboží lze uplatnit v provozovně prodávajícího a to:
(i) osobně,
(ii) zasláním poštou, případně jiným přepravcem.
2.2. Při vyřizování reklamace zasláním je kupující povinen společně se zbožím
odeslat vyplněný Reklamační list a prokázat, že zboží bylo zakoupeno u
prodávajícího.
2.3. Nákup zboží prokazuje kupující prodejním dokladem nebo záručním listem.
2.4. Vadu, která je předmětem reklamace, musí kupující jednoznačně definovat nebo popsat do reklamačního protokolu.
2.5. Kupující je povinen dodržovat obecně známá pravidla při používání zboží a také
podmínky stanovené v záručním listě nebo návodu na používání a nesmí porušit
plomby, pokud je zboží plombováno. V případě nedodržení těchto podmínek nemůže být reklamace uznána.
2.6. Prodávající neodpovídá za vady, pro které byla při převzetí kupujícím poskytnuta sleva z ceny zboží.
3. ODPOVĚDNOST PRODÁVAJÍCÍHO
3.1. Prodávající při prodeji zboží kupujícímu odpovídá, že:
1. zboží má odpovídající jakost, množství, míru a hmotnost, která byla deklarována
prodávajícím (záruka za jakost není poskytována Podnikatelům);
2. zboží je prosto vad (s výjimkou vad předem deklarovaných) a odpovídá příslušným normám.
3.2. Prodávající odpovídá za vady, které má prodané zboží při převzetí (s výjimkou
vad předem deklarovaných) a vůči spotřebitelům také za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době.
3.3. Prodávající neodpovídá za vady, které vznikly po převzetí zboží v záruční době v důsledku:
1. opotřebení věci způsobeného jejím obvyklým užíváním;
2. nesprávného uskladnění (teplota, vlhkost) či opracování;
3. neodborné montáže nebo jiným neodborným uvedením věci do provozu, nesjednaných v kupní smlouvě;
4. nesprávného užívání věci či neodborným zásahem či mechanickým poškozením věci;
5. zanedbané či nesprávné údržby věci.
4. LHŮTY PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE
4.1. Kupující s výjimkou Podnikatele je v rámci nákupu poškozeného zboží ve slevě oprávněn uplatnit reklamaci ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím.
4.2. Pokud je však na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném
vyznačena lhůta k použití věci, skončí záruční doba uplynutím této lhůty.
4.3. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po
skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá.
4.4. Práva z odpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla- li uplatněna v záruční době.
4.5. Pojeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla
vadná již při převzetí. Toto ustanovení se neuplatní vůči Podnikatelům.
5. ODSTRANITELNÉ VADY
5.1. Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.
Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od kupní smlouvy odstoupit.
5.2. V případě, že jde sice o vady odstranitelné, avšak kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat, má kupující právo na výměnu věci anebo má právo od kupní smlouvy odstoupit. O opětovné vyskytnutí vady po opravě jde tehdy, jestliže se stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, opětovně vyskytne. O stejné vadě lze hovořit za situace, že vada má stejné projevy ve vlastnostech věci, není však podstatné, jakým způsobem byla vada odstraňována. O stejnou vadu se nejedná, projeví-li se na věci po předchozí opravě jiná než dosud reklamovaná vada.
6. NEODSTRANITELNÉ VADY
6.1. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující s výjimkou právo na výměnu věci anebo má právo od kupní smlouvy odstoupit.
6.2. Jde-li o jiné neodstranitelné vady (které nebrání tomu, aby věc mohla být řádně
užívána jako věc bez vady) a nepožaduje-li kupující výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od kupní smlouvy odstoupit.
6.3. Vady potravin, ovoce a zeleniny se považují za neodstranitelné.
7. VYŘÍZENÍ REKLAMACE
7.1. Reklamace musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud není sjednána lhůta delší. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit (§ 19 odst. 3 zákona o ochraně
spotřebitele).
7.2. Není-li mezi kupujícím a prodávajícím sjednána lhůta k vyřízení reklamace, je
kupující oprávněn reklamovanou věc vyzvednout vždy nejpozději 30. den ode dne
uplatnění reklamace.
7.3. Kupující je povinen vyzvednout si reklamovanou věc nejpozději do jednoho
měsíce od 30. dne ode dne uplatnění reklamace, popřípadě do jednoho měsíce od
uplynutí lhůty, která byla mezi kupujícím a prodávajícím sjednána k vyřízení
reklamace.
7.4. V případě, že kupující neposkytl prodávajícímu kontaktní údaje nebo je nesnadno dosažitelný a nepřevzal zpět zboží ani po uplynutí 6 měsíců po vyřízení reklamace, je prodávající oprávněn prodat či s ohledem na úsporu nákladů zlikvidovat zboží i bez
písemného vyrozumění kupujícího o zamýšleném prodeji zboží.
7.5. Prodávající je oprávněn použít část výnosu z prodeje zboží k úhradě účelně
vynaložených nákladů spojených se skladováním či likvidací zboží a je povinen vydat zbylou část výnosu z prodeje zboží kupujícímu na základě jeho písemné žádosti.
8. UPOZORNĚNÍ PRODÁVAJÍCÍHO
8.1. Prodávající upozorňuje, že kupující může najít podrobnější úpravu uplatnění
svých práv v občanském zákoníku.
8.2. Za vadu považujeme to, co neodpovídá kvalitativnímu vymezení zboží, jež
vyplývá z kupní smlouvy. Naopak nelze za vadu považovat případ, kdy výrobek
doslouží v důsledku užití či běžného opotřebení úměrného délce a způsobu užívání.
8.3. Na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou
formou; umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat
kupujícímu doklad o zakoupení věci (obsahující jméno a příjmení, název nebo
obchodní firmu prodávajícího, jeho identifikační číslo, sídlo právnické osoby, nebo
bydliště fyzické osoby).
8.4. Prodávající může poskytnout záruku přesahující rozsah záruční doby stanovené
v zákoně; v záručním listu prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky.
8.5. Nesplněním povinností týkajících se vydání záručního listu není platnost záruky
dotčena.
8.6. Je-li to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, prodávající v záručním listu vysvětlí obsah poskytované záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a
způsob, jakým je možno uplatnit nároky, jež z ní plynou.
8.7. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena v
souladu se zvláštními právními předpisy lhůta k použití věci, skončí záruční doba
uplynutím této lhůty.
8.8. Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, ani na vady, pro které byla sjednána nižší cena.
8.9. U věcí použitých neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání
nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím.
9. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
V případě, že dojde mezi prodávajícím a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Všeobecné obchodní podmínky a Reklamační řád poškozeného zboží ve slevě platné od 1. 6. 2023